Met platformen als Pinterest, Instagram, YouTube en Tumblr kun je er eigenlijk niet meer om heen: visuele content. Van sketchnotes tot infographics en van prezi’s tot video’s: de online wereld vult zich met visuele elementen om informatie over te brengen. En met resultaat, want visuele content heeft meer effect dan tekst.

We nemen visuele informatie 600.000 keer sneller op

Dat laat onderstaande infographic van Ethos3.com zien, waarin zij resultaten van verschillende onderzoeken hebben gebundeld. De visualisatie is een aantal maanden geleden gepubliceerd, maar dat maakt de informatie niet minder interessant. Want wat blijkt: content met visuele aspecten bereikt een groter publiek dan tekst. En visuele content delen we vaker op sociale platformen. Niet vreemd, want verder blijkt dat negentig procent van de informatie die naar onze hersenen wordt verstuurd visueel is. We nemen visuele informatie ook sneller op dan tekst: maar liefst 600.000 keer sneller!

Wil je meer weten over het effect van visuele content? Of welke visuele middelen je kunt inzetten om jouw boodschap onder de aandacht te brengen? Scrol dan naar beneden om de infographic te bekijken.

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet - waarom visuele content beter scoort dan tekst [fusion_builder_container hundred_percent=

 

Bron: Frankwatching.com[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]