Google gaat voor sport. Met de Olympische spelen laten ze zien waarvoor Google allemaal ingezet kan worden. Met verschillende Google onderdelen op gebied van video en search hoef je niks te missen, en krijg je veel meer informatie dan wanneer alleen TV gekeken wordt. Met bovendien de focus op mobile. Met deze ontwikkelingen is goed te zien waar Google heen wil.

Google brengt een tech-team met verschillende vaardigheden deze maand naar de Olympische spelen in de hoop om een deel van de online activiteit voor zich te winnen.

Net op tijd voor de zomerspelen, die officieel vrijdag beginnen, stuurt Google 15 YouTube sterren om verschillende onderdelen van de spelen en andere evenementen in Rio de Janeiro te livestreamen. Tussen deze sterren zijn bijvoorbeeld Liza Koshy, Brodie Smith, Ben Brown, Caeli, Chloe Morello en Felipe Castanhari.

Samen met de makers lanceert YouTube ook “Google Trekker” om 360 graden beeldmateriaal van binnen in Rio’s Olympische Park te maken. Iedereen die niet naar Brazilië kan komen kan een street-view via Google Maps bekijken om te ervaren hoe het daar is.

Voor de mensen die alle andere dingen die gebeuren willen volgen, Google lanceert een manier om de schema’s van de Olympische spelen te vinden via Google Search, samen met het aantal medailles en informatie over de sporters. (Gebruikers van Google’s mobiele app voor zowel Android als iOS zullen beschikbaar zijn voor automatische updates over de hoofdevenementen en de sporters die ze winnen).

De spelen van dit jaar worden verwacht de best online bekeken Olympische spelen ooit te zijn. In het afgelopen jaar hebben YouTube gebruikers 23,000 jaar aan beeldmateriaal aan Olympische atleten, zwemmers en volleyball bekeken. Volgens een blogpost van Google’s hoofd nieuws en sport van Europa, het Midden Oosten en Afrika, Christoph Heimes, werd bijna twee derde hiervan bekeken op mobiele apparaten.

Google laat hiermee goed haar kracht zien. Met alle verschillende onderdelen lijkt het meest volledige verslag dan ook via Google te komen, bovendien nog eens op mobiel. We zullen zien hoe succesvol het gaat zijn!

Bron: adweek.com