Een video maken voor de culturele branche?

De samenleving is steeds meer ingericht aan de hand van digitale systemen, zoals het web, smartphones, tablets en social media. Daarom zijn video’s een goede manier om een specifiek publiek aan te spreken en ze onmiddelijk te betrekken. Want een beeld zegt immers meer dan duizend woorden. Dat maakt dat er geen betere manier is om de aandacht van het publiek te vangen dan met een professionele, effectieve video. Een succesvolle video stoort mensen niet met saaie berichten die ze niet willen horen. In plaats daarvan trekt het mensen aan door het aanbieden van content van hoge kwaliteit die hun interesse zal opwekken in een paar vermakelijke minuten. Produceer iets goeds, en mensen zullen het niet alleen bekijken, maar ook delen en bespreken met mensen uit hun netwerk.

Met klanten als het van Gogh museum en het Rijksmuseum heeft Clipforce veel ervaring met culturele video’s. Hierbij is het visuele concept extra belangrijk. Voorbeeld van content is het in beeld brengen van een locatie, van een kunstwerk of een artiest aan het woord filmen.

Video’s worden veel gedeeld en worden gemakkelijk verspreid op social media. Het is een effectieve manier van communicatie, en kan juist voor de culturele branche extra prikkelend werken. Veel toegepast in de culturele branche zijn met name promo video’s, event registraties en (korte) video’s in documentaire stijl.

Wij vinden het erg belangrijk om flexibel te zijn, en kunnen onze technische productie, distributie advies en creatieve input altijd dusdanig aanpassen waar nodig.

Voordelig Video Content

Om lean & mean video content te produceren werken wij volgens een uniek strippenkaart model. 25 videodiensten zijn vertaald naar strippen. Des te meer strippen afgenomen worden, des te lager de prijs per strip en daarom per clip. Bij een dienst moet u denken aan een cameraman, animator of een studio voor 1 dag, maar ook een drone voor 4 uur of een voice-over van 4 minuten is één strip. De strippenkaarten zijn een jaar geldig en inzetbaar door meerdere afdelingen van het bedrijf en voor alle soorten content.

Wanneer het script geschreven is en bepaald is hoeveel strippen het project inhoudt, wordt bepaald wat de kosten zijn van de bedrijfsfilm. Na akkoord plannen we het project in en wordt alles opgestart.

Bij Clipforce heeft iedere klant een vaste creative producer waarmee alle projecten uitgewerkt en geproduceerd worden. Deze producer denkt mee over de scripts, stuurt de camera-operators, editors en animators aan en houdt de deadlines in de gaten. Het werken met dezelfde producer zorgt voor efficiënte en een prettige samenwerking.

Vaak gaan er verschillende cameraoperators van Clipforce naar een locatie, in binnen- en buitenland. Er wordt materiaal geschoten dat als basis dient voor het maken van verschillende clips. Vooraf wordt er besproken hoe u de video zou willen hebben, wat de doelstelling is en bijvoorbeeld de doelgroep. Welke elementen vindt u belangrijk om terug te zien in de video? Ook vinden we het belangrijk een (visuele) stijl te ontwikkelen die past bij de huisstijl van de klant.

Het is altijd mogelijk om vrijblijvend een afspraak te maken om de mogelijkheden te bespreken.

Het belang van Video

Een website met video trekt drie keer meer bezoekers dan een website zonder video. Daarnaast bestellen consumenten die een video hebben bekeken het product 85 keer vaker. Ook is video goed voor de SEO van een website, bezoekers blijven namelijk 70 keer langer op een website wanneer er video op te vinden is. En video’s worden gemakkelijk gedeeld op social media, en wanneer op Facebook een video geplaatst wordt zullen meer volgers dit zien dan wanneer alleen tekst of een foto geplaatst wordt. Video groeit enorm, dus laat een concurrent u niet voor zijn!