Snapchat heeft de afgelopen jaren vooral bekendheid gekregen als app waarmee de jongere generatie zichzelf vervormd als hond of zijn/haar favoriete celebrity op de voet volgt. Maar! Snapchat blijkt, naast andere social media kanalen als Facebook en Instagram, ook een zeer goed advertentiekanaal. Steeds meer Nederlandse bedrijven zijn actief binnen de app en hierbij 4 redenen om de app, als bedrijf, nu ook commercieel in te gaan zetten.

Live karakter
Door het live karakter van de app en de mogelijkheid om locatiegebonden filters toe te voegen kun je als bedrijf goed inspelen op actuele evenementen of gebeurtenissen. Hierdoor is de app bijvoorbeeld goed in te zetten wanneer je sponsor bent van bepaalde evenementen of verslag wilt doen van concerten of festivals. Ideaal met de festivalzomer die voor de deur staat!

Jonge, mobile doelgroep
Wanneer jouw doelgroep tussen de 10 en 30 jaar ligt is het een perfect medium om je video’s en content mee te delen. De concentratie van deze doelgroep is beperkt, maar Snapchat weet als ‘mobile only’ app deze vast te houden. Je doelgroep is altijd bereikbaar en berichten blijven maar 24 uur zichtbaar en duren maximaal 10 seconden. De populariteit van de app groeit nog steeds en zelfs dertig plussers beginnen de app te ontdekken.

Makkelijk te beheren
Sinds juni 2017 heeft de zakelijke kant van Snapchat nu ook zijn weg naar Nederland gevonden. Met de Snapchat ‘Ad Manager’ kun je als bedrijf makkelijk je advertenties inkopen, beheren en analyseren. Je kunt als bedrijf bijvoorbeeld ‘Sponsored Lenses’ aanmaken, gebruikers kunnen dan jouw zelf ontworpen filter gebruiken in berichten naar hun vrienden. Ook is het mogelijk om ‘Vertical Video’s’ in te zetten. Je video’s nemen dan het hele scherm van een mobiel in beslag en dat zorgt er weer voor dat de impact van je advertentie hoger is!

Ruimte om te experimenteren
Content met een spelelement en exclusieve content, denk aan achter de schermen video’s, doen het erg goed in de app. Maar! Er is nog veel meer mogelijk. Door de relatief jonge leefdtijd van de app en zijn gebruikers liggen er nog vele kansen voor bedrijven en merken. Dus laat je creativiteit de vrije loop en creëer content die vernieuwend en snappy is.

Bron: Marketingfacts, Snapchat